Цогоо wrote:Доктор Кип Торн гэж нөхрийн ажлаас сэдэвлэсэн гэж байна лээ. Тэр нөхрийнх нь нэг баримтат кино бас байдаг юм шиг байна лээ. Сансар, одон орон, физикийн хуулиудыг бүгдийг нь энэ хүний хяналтан доор хамгийн үнэн бодитой байдлаар хийсэн юм гэсэн. Өтний нүхийг бол их гоё хийсэн байна лээ шт.
Яг кино зохиолын хувьд гэвэл Нолан дүүтэйгаа хамтарч бичсэн гэсэн.
Ханс Циммерийн хөгжим бол киноны турш дарамтлаад хаячихсан. Угаасаа айхтар бичдэг хүн, ийм хүнд кинон дээр бол бүүр гаарч өгсөн бололтой. Кристофер Нолан Ханс Циммерт ганц хуудас материал өгөөд тэрний дагуу ая зохиогоодох гэсэн юм гэнэ лээ. Нөгөөх нь эцэг охин хоёр салж ядаж байгаа тухай. Тэгээд зохиосон ая нь таалагдсаны дараа юун тухай кино болохыг нь хэлсэн чинь Циммерийн нүд нь орой дээрээ гараа биз. хэхэ
Уг нь Стивен Спилберг найруулагчаар нь ажиллах гэж байсан юм билээ. Нөхөр өөр ажлуудтай болчихонгуут нь кино зохиол дээр ажиллаж байсан Жонатан Нолан өөрийн ах Кристофер Ноланыг урьж ажиллуулсан юм билээ. Тэгээд кино зохиолд нэлээн өөрчлөлт оруулсан гэсэн. Спилбергийн ажиллаж байсан зохиол нь одооныхоос нэлээн өөр байсан байна лээ.
Hans Zimmer:
Interstellar is an epic journey. You're looking outward at the stars and at the same time, looking at the most intimate relationships that we can have, between a parent and a child. So on one hand, you have a vast canvas in front of you and at the same time, you have profound intimacy.
When I first got involved with the movie, Chris said to me, “I have this idea. I’m not going to tell you what the movie is, but I’ve written this one page description, and if I give you that one page, can you spend one day with it and write whatever comes to you?” That already sounded like a good start and an adventure. On that page was this tiny, intimate little fable, between a father and his child. And so I wrote what became a musical love letter to my son.
Afterward, I phoned Chris and said, “I’ve written it. I’ve spent the day writing the music. Do you want me to send it over?” Chris said, “No I’m going to come down and hear it.” So he came down to my studio and after listening to it, I asked him what he thought. He replied, “Well, I’d better make the movie now.” So, not having given me any context before I wrote the song, he started telling me about this epic canvas that he was proposing. This celebration of science, humanity, space, and all these other things. At one point, I stopped him and said, “But Chris, All I’ve given you is this humble little sprint. It’s so intimate.” And he said, “But I now know what the heart of the movie is going to be.” So that’s how we started and we went on this rather large journey that you will see come to life in theaters.